E–R 09.00–17.00 tel 7 303 570, skype mpreklaamtrukk, e-post mpreklaam@mpreklaam.ee

Kuidas valida reklaamkinki?

Reklaamkingitused ehk firma sümboolikaga esemed on paljudes firmades ja ettevõtetes oluliseks turundussõnumi kandjaks. Väidetavalt sai reklaamesemete kasutamine alguse 18. sajandil, kui George Washington lasi oma valmiskampaania tarbeks teha spetsiaalsed rinnamärgid.

Mõisteid “reklaam-või firmakingitus” ei mõisteta alati päris õigesti. On palju ettevõtte sümboolikaga tooteid (nt firmariideid ja logodega pastapliiatsid), millega rõhutatakse pigem korporatiivset idenditeeti või firma väärtusi. Sellisel juhul täidavad tooted turundusvahendi rolli.

Esemest või tootest ei tee kingitust tema hind ega logo selle peal. Kingitusest teeb kingituse kaasakäiv lugu. Kas toode räägib ise lugu või räägib lugu hoopis sõnum, mis on toote peal. Lugu võib rääkida ka situatsioon, mil kingitus üle antakse.

Toodete soetamisel tuleks mõelda sellele, kas valitud reklaamkingitused iseloomustavad Teie organisatsiooni või ettevõtet. Turundustooted peaksid vastama Teie poolt pakutavale teenusele või toodangule. Näiteks kui on tegemist reisiteenuseid pakkuva ettevõttega, sobib suurepäraselt reklaamkingituseks reisikohver, taskulamp või kompass.

Samuti võiks eelistada toodete puhul neid värvitoone, mis on esindatud teie firma logol, et kingisaajal tekiks seos ettevõtte idenditeediga.

Kui tegemist ei ole mingi spetsiaalse kampaania jaoks tellitava kaubaga, vaid tahetakse, et meene oleks alati igaks juhuks käepärast, siis oleks mõistlik korraga tellida kolme erinevat tüüpi esemeid: mõni eksklusiivne ese, mõned keskmises hinnaklassis universaalsed kingitused ja palju väiksemaid ning odavamaid tooteid.

Kingituste menukus muutub vastavalt aastaajale: kevadeti ja suviti tellitakse palju t-särke ja nokkmütse, sügiseti ja talviti keepe, jopesid, fliise, salle, termoseid ja termoskruuse. Läbi aegade on levinumaid artiklid kruusid, pastapliiatsid ja helkurid, millele on lisandunud mälupulgad ning paljude funktsioonidega taskunoad.

Järgnevalt kirjeldame viit olulist aspekti, mida reklaamkingituse valimisel meeles pidada ja mis selle protsessi Teie jaoks kindlasti ka hõlpsamaks muudavad.

1. Kingituse eesmärk

Kõigepealt mõelge läbi milleks Teil kingitust vaja on- millist sõnumit peab kingitus edastama? Kas kingitus peaks premeerima kooli minejat või lõpetajat? On see seotud mõne tähtpäevaga (nt jõulud ja sünnipäevad) või on see hooopis teiepoolne tänuavaldus? Nagu mainitud võib sümboolikaga meene olla ka reklaamivahendiks suurema kampaania korraldamisel või messile minekuks.

2. Kingi saaja ehk sihtgrupp

Kellele see kingitus mõeldud on? Ettevõttele või eraisikule? Firmajuhile või spetsialistile? Mehele või naisele? Nooremale või vanemale? Tavakülastajale või olulisele äripartnerile? Kui tegemist on personaalse kingitusega, siis mis sellele inimesele rõõmu teeb? Kas ta saab tõenäoliselt palju firmakingitusi (mõnel ametikohal on kingituste saamine sagedasem)? Tavapäraselt tehakse kõrgematel kohtadel töötavatele inimestele hinnalisemaid kinke, mis võiksid olla ka pigem isiklikumat laadi – golfisõbrale kontorigolf või jahimehele spetsiaalne jahitermos.

3. Kingituste soetamiseks mõeldud eelarve

Mõelge läbi kasutada olev eelarve. Selge, et näiteks messil jagatakse odavamaid esemeid ja neid kulub palju. Eksklusiivseid kingitusi vajatakse seevastu oluliselt harvem. Sellest hoolimata on alati odavam tellida korraga rohkem kui iga natukese aja tagant väikestes kogustes.

4. Kingituse hind ja tegelik väärtus

Me ei soovita valida teiste omasuguste hulgast kõige odavamat eset ja valida kinki tingimata hinna järgi. Las olla esiplaanil ikkagi kingi väärtus saaja jaoks. Kingituse kvaliteet ja väärtus väljendab ju Teie suhtumist kingi saajasse aga ka iseendasse.

5. Ajaplaneerimine kingituste soetamiseks

Loomulikult tuleks planeerimisega olla varajane. Teadjamad ja ettenägelikud tellijad tellivad näiteks jõulukinke juba septembri lõpus või oktoobri alguses, sest valiku tegemine, kauba kohalejõudmine, graveerimine ja pakkimine võib aega võtta nädalaid. Ka tootevalik väheneb enne suuri tähtpäevi pidevalt, sest kogu Euroopa tellib kingitused ühtedest ja samadest ladudest.

Enim müüdud reklaamtooted ja nende peamised kasutusalad ning -kohad

  1. Kirjutusvahendid, st pastapliiatsid harilikud pliiatsid, markerid jms – messid, reklaamkamipaaniad, firma korporatiivse identiteedi kandjad
  2. USB mälupulgad – haridus- ja IT- asutustele sobilikud meened, infokandjad messidel, esitlustel.
  3. Jooginõud, st kohvikruusid, termoskruusid, klaasid jms – universaalne kingitus kõikidel elualadel.
  4. Tekstiiltooted, st t-särgid, polod, saunalinad, fliisid, joped jms – tööriided, suvepäevd jm üritused; firma korporatiivse identiteedi kandjad.
  5. Helkurid, võtmehoidjad, vihmavarjud jms- meened klientidele ning teistele suurematele sihtgruppidele.
  6. Argipäevased elektroonikatooted, st lauakellad, seinakellad, ilmajaamad jms – kingitused äripartneritele, tänukingitused kollektiivile ja õpilastele, auhinnad.
  7. Veiniaksessuaarid – kingitused äripartenritele, väliskülalistele.
  8. Mapid, kandekotid, spordikotid – meened konverentsi-ja messikülastajatele, spordiürituste auhinnad.